روند اجرا و چالش طرح‌های پتروشیمی هلدینگ پتروفرهنگ ارزیابی و بررسی شد

سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر اولویت‌بندی چالش طرح‌ها به‌منظور رفع آنها گفت: مدیران باید با برنامه‌ریزی اصولی و تأمین مالی به روش‌های مختلف، پروژه را در جبهه‌های مختلف فعال کنند.
هلدینگ پتروفرهنگ

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از بازار، جواد زارع‌پور در نشست‌های بررسی مشکلات و ارزیابی هلدینگ پتروفرهنگ روند اجرایی دو طرح پتروشیمی دنا و سیراف انرژی که به‌طور جداگانه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین‌شده برای سال مالی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ (شهریورماه ۱۴۰۲ تا شهریورماه ۱۴۰۳) با تأمین مالی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی با همکاری سایر شرکای راهبردی و استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و توافق‌های انجام‌شده با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، طرح پتروشیمی دنا به ۹۳ درصد و طرح پتروشیمی سیراف به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه نظارت، کنترل و ارزیابی هفته‌ای از روند اجرای پروژه‌ها ضروری است، افزود: پایه ارزیابی هلدینگ از فعالیت شرکت‌ها، برنامه عملیاتی مصوب شده است و اینکه در گذشته چه اتفاقی رخ داده و چه مشکلاتی وجود داشته، نباید خللی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ با تأکید بر اینکه هیچ توجیهی برای هزینه جاری میلیاردی از سوی شرکت‌های بدون پشرفت فیزیکی وجود ندارد، ادامه داد: مدیر باید با برنامه‌ریزی اصولی و تأمین مالی به روش‌های مختلف، پروژه را در جبهه‌های مختلف فعال کند و در واقع ریسک قابل قبول، معقول و تحول‌زا داشته باشد.

زارع‌پور خواستار شناسایی و اولویت‌بندی چالش‌ها شد و گفت: مدیران عامل شرکت‌ها باید گره‌های کور و دست و پاگیر پروژه را با تدبیر باز کنند و این را بدانند در مدیریت باید کارهای بزرگ و مؤثر در اقتصاد کشور، معیشت مردم و خاصه افزایش سوددهی برای سهامداران انجام داد.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها باید ماهانه گزارش روند فعالیت‌ را ارائه دهند، بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ درباره مسائل مختلف طبق برنامه مصوب، مدبرانه تصمیم‌ بگیرند و شجاعانه آن را اجرایی کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=13468

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی