نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی باید داخل کشور تامین شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی را به‌وسیله شرکت‌های توانمند ایرانی تأمین کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم.
نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی باید داخل کشور تامین شود

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از ایرنا، از وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی روز یکشنبه، سوم دی‌ ماه در جمع دانشجویان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: تنوع سبد محصولات تولیدی در یک صنعت از شاخص‌ های سنجش توانایی است و امروز صنعت پتروشیمی با تولید ۵۵۰ گرید انواع محصول پتروشیمیایی از این حیث از قدرتمند ترین صنایع کشور است.

وی بیان کرد: هم‌ اکنون ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن و تعداد مجتمع‌ های در حال تولید نیز به ۷۰ مجتمع رسیده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت‌پتروشیمی پیش از انقلاب اسلامی در بحث تأمین کالا، تجهیزات، دانش فنی و کاتالیست مورد نیاز به‌ طور کامل به خارج وابسته بود، اما امروز بیش از ۸۵ درصد نیاز های صنعت پتروشیمی در این بخش‌ ها از طریق شرکت‌ ها و سازندگان ایرانی تأمین می‌ شود.

شاهمیرزایی با بیان این که امروز برخلاف گذشته طراحی، اجرا، پیش‌ راه‌ اندازی، راه‌ اندازی، بهره‌ برداری و تعمیرات از سوی نیرو های توانمند ایرانی انجام می‌ شود، تصریح کرد: تا پایان فعالیت دولت سیزدهم همه کاتالیست‌ های مورد استفاده در صنعت نفت از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همکاری شرکت‌ های پژوهشی و دانش‌ بنیان بومی‌ سازی خواهد شد.
انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15317

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

پتروشیمی