به زودی گازرسانی به هشت روستا و ۴۵ واحد صنعتی زنجان انجام می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: گازرسانی به هشت روستا و ۴۵ واحد صنعتی استان از جمله طرح‌های آماده افتتاح این شرکت در دور دوم سفر استانی رییس جمهور است.
به زودی گازرسانی به هشت روستا و ۴۵ واحد صنعتی زنجان انجام می شود

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از ایرنا، رحیم سلیمانی نژاد روز پنجشنبه با اشاره به برنامه های در دستور کار شرکت گاز زنجان برای گازرسانی به مناطق دور افتاده و محروم استان با هدف ایجاد آسایش، رفاه، اشتغالزایی، ایمنی بیشتر و توسعه پایدار این مناطق، افزود:‌ روستاهای ماری، سلیمان بلاغی، باش سیز، قاضی آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو و بایندر از طرح های گازرسانی آماده افتتاح در استان بوده که برای اجرای آنها بالغ بر ۴۴۰ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

وی یادآور شد: در اجرای این طرحها همچنین ۴۸ هزار و ۳۷۵ متر شبکه گذاری انجام شده است که با افتتاح آنها ۴۶۹ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۴۸۱ واحد صنعتی در استان زنجان از گاز طبیعی برخوردار است، اظهار داشت: برای گازرسانی به ۴۵ واحد صنعتی استان نیز بیش از ۲۶۱ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال اعتبار صرف و ۲۷ هزار و ۵۰۱ متر شبکه گذاری انجام شده است.

سلیمانی نژاد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۴ شهرک صنعتی فعال، سه ناحیه صنعتی و سه محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین از گاز طبیعی استفاده می کنند.

وی شمار مشترکان بهره مند از گاز طبیعی در استان زنجان را ۳۹۲ هزار و ۹۶ مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۷۴ هزار و ۸۹۳ مشترک در شهرها و ۱۱۷ هزار و ۲۰۳ مشترک نیز در روستاهای استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند.

این مسوول ادامه داد: از مجموع مشترکان گاز طبیعی در زنجان ۳۵۷ هزار و ۶۲۰ مشترک مربوط به بخش خانگی است، ۳۲ هزار و ۴۳ مشترک مربوط به بخش مشترکان عمومی و ۲ هزار و ۴۳۳ مشترک نیز به بخش صنعتی اختصاص دارند.

در زمان حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۶ درصد جمعیت روستایی استان زنجان از نعمت گاز بهره مند هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=15458

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز