امید آریاساسول به تولید داخل

شرکت پلیمر آریاساسول یکی از بزرگترین حمایت کنندگان تولید داخل شناخته شد و در راستای تحقق این امر در پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و پالایش شرکت میکند
آریاساسول یکی از بزرگترین حامیان تولید داخل در حوزه صنعت و پتروشیمی

به گزارش مسیر انرژی، حمایت و خرید کالای تولید داخل به جذب نیروی انسانی ، اشتغالزایی و افزایش تولید و درآمد ملی کمک می کند به همین دلیل باید این موضوع در جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود. همچنین حمایت از تولید کنندگان داخلی می‌ تواند علاوه بر اشتغال پایدار، به رونق و پویایی اقتصاد هم کمک کند.
کشور های مختلف به شکل‌ های مختلفی از تولیدات داخلی حمایت می‌ کنند؛ در ایران و به خصوص در سال های اخیر تاکید بر حمایت از تولید و تولید کنندگان داخل به وفور دیده می شود. شرکت پلیمر آریاساسول در راستای تحقق این امر و کمک به پویایی اقتصادی و اشتغالزایی فعالیت های مختلفی را طی سال های اخیر انجام داده است و گام های بزرگی برداشته است.
از جمله این اقدامات می توان به ارتباط موثر آریاساسول با  صنایع پایین‌دستی و برگزاری نشست معرفی محصولات اشاره کرد. چندی قبل شرکت پلیمر آریاساسول با هدف جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش‌ افزوده بالاتر برای افزایش رشد اقتصادی کشور ویژگی‌ ها و مزایای استفاده از گرید پلی‌اتیلن سبک LEC1969 را به صنایع پایین‌ دستی معرفی و تشریح کرد و با بررسی تولیدات شرکت‌ های بزرگ دنیا با هدف توسعه سبد محصولات خود، تولید گرید های اکستروژن کوتینگ را از نظر حجم و تنوع تولید در دستور کار قرار داد تا به تولید کنندگان داخلی کمک بیشتری کند.
همچنین این شرکت برای تأمین متریال ساخت باک‌ خودرو برای شرکت خودرو سازی کرمان خودرو گام برداشت و قیمت پیشنهادی متریال آریاساسول نسبت به قیمت وارداتی این متریال تفاوت چشمگیری داشت که می‌ تواند بهای تمام شده شرکت خودرو ساز ( کرمان موتور) را کاهش دهد.
پیش از سال ۱۴۰۱ شرکت آریاساسول حدود ۲۰۰ قطعه را بومی‌سازی کرده بود. آریاساسول بومی‌سازی ۱۰۰۰ قطعه را تا پایان سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری کردو این هدف را به انجام رسانده است و از خروج بخش اعظمی ارز جلوگیری کرد. مهندسی معکوس موضوع مهمی برای آریاساسول است زیرا از خروج ارز جلوگیری می‌کند و خلاقیت، شکوفایی و نوآوری را در بین کارکنان افزایش خواهد داد. مدیران شرکت آریاساسول عقیده دارند در مسیر خودکفایی نباید از شکست خوردن ترسید و باید به سمت تولید داخل حرکت کرد.
آریاساسول موفق به تولید کالاها و تجهیزات راهبردی شده که پتروشیمی‌های اطراف درخواست انتقال دانش ساخت را داشته‌اند و فناوری آنها به نام آریاساسول نام‌گذاری و ثبت شده است.
آریاساسول با تأسیس مرکز نوآوری و دانش‌بنیان بر جمع‌سپاری تمرکز کرده است تا از توانمندی تمام متخصصان در مجموعه استفاده کند، همچنین با بهره‌گیری از این مرکز می‌توان تجاری‌سازی و انتقال فناوری را با سایر شرکت‌های پتروشیمی انجام داد.
در نتیجه این اقدامات شرکت پلیمر آریاساسول، یکی از شرکت‌ های معتبر صنعت پتروشیمی شناخته شده است چرا که در شرایط تحریم این شرکت سهم بزرگی در ارزآوری برای کشور به خود اختصاص داده است و به شرکتی دانش بنیان و حامی تولید داخل تبدیل شده است.
آریاساسول در پی بسترسازی و ایجاد تعامل برای توسعه زیست‌بوم نوآوری مرتبط با حوزه دانش‌ بنیان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین‌دست، تلاش کرده و توافق نامه هایی را امضا کرده که منجر به تولید داخل شوند.
این شرکت در آستانه آغاز دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و پالایش در کیش آغاز به‌ کار کرد و شرکت پلیمر آریاساسول از جمله شرکت‌ های فعال در این نمایشگاه است که با هدف پوشش تقاضای بازار داخلی و جلوگیری از خروج ارز، ایجاد ارتباط مستقیم با تأمین‌ کنندگان و سازندگان تجهیزات و قطعات صنعتی با رویکرد تولید دانش‌ بنیان و فناوارانه، حمایت و تکیه بر توان تولید‌ کنندگان داخل کشور در این نمایشگاه حضور دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=16290

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گزارش و تحلیل