بهره مندی ۹۰ درصدی از توان داخلی در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در طول سال گذشته از ۹۰ درصد توان شرکت‌های داخلی در مجتمع‌های سیزده گانه پارس جنوبی استفاده شده است.
بهره مندی ۹۰ درصدی از توان داخلی در پارس جنوبی

به گطارشد مسیر انرژی، احمد باهوش افزود: در این مدت ضمن استفاده ۹۰ درصدی از تولیدات و تجهیزات داخلی و حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان ایرانی، این مجتمع توانست با ثبت بیشترین حجم استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی، رتبه نخست کشور را میان زیرمجموعه‌های وزارت نفت به خود اختصاص دهد.

وی گفت: کسب این موفقیت بزرگ، نشانه حمایت تمام‌قد مجتمع گاز پارس جنوبی از جوانان خلاق و نوآور در شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان ایرانی است.

باهوش با تأکید بر همکاری مثبت بین دانش‌بنیان‌ها و بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز کشور افزود: حمایت از تولید بار اول، سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان از شعار‌های شاخص مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های اخیر بوده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: پارسال نیز قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین تجهیزات راهبردی امضا شد و مجتمع اکنون با بیش از ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان فعال و باکیفیت تعامل و همکاری گسترده دارد.

باهوش با اشاره به ساخت بسیاری از تجهیزات برای نخستین بار در کشور یادآور شد: مجتمع گاز پارس‌جنوبی ساخت داخلی بیش از ۹۰درصد تجهیزات حساس و راهبردی از این مسیر را در کارنامه دارد.

وی اعلام کرد: کالا‌های ساخت داخل ضامن تولید پایدار در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی است و تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۸۹ کالای ایرانی در سراسر پالایشگاه‌های بزرگترین پایتخت تولید گاز کشور استفاده شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه گفت: شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات داخلی با افزایش کیفیت محصولات خود، بازار نیاز بزرگترین مجتمع گازی کشور را بررسی و شناسایی کرده‌اند و مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۱۵۲ قلم کالای حیاتی با قرارداد ساخت بار اول را در دستور کار دارد.

باهوش ادامه داد: تعداد اقلام در قرارداد ساخت بار اول مصوبات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مجتمع گاز پارس جنوبی با سازندگاه داخلی از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۲۷۱ قلم کالا است.

وی گفت: قطعات کمپرسور‌های رفت و برگشتی، پمپ‌های صنعتی و گریز از مرکز، کمپرسور هوای ابزار دقیق، الکترو موتور‌های ضد انفجار، هیتر‌های صنعتی ضد انفجار، کنترل دور موتور، سیستم‌های تنظیم‌کننده اتوماتیک ولتاژ، سامانه‌های کنترل توربین و کاتالیست از کالا‌های حیاتی ساخت داخل و مورد استفاده در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=17462

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز