تمرکز دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های گازرسانی در مناطق محروم

تاکنون بیش از ۲ هزار خانوار شهری در زابل مشترک گاز طبیعی شده‌اند و علمک‌های مورد نیاز شهر زابل نصب شده است. هفته دولت پارسال نیز ۲۲ پروژه گازرسانی در این استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد
تمرکز دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های گازرسانی در مناطق محروم

به گزارش مسیر انرژی و به‌ نقل از خبرگزاری تسنیم، یکی از حوزه‌هایی که دولت سیزدهم به‌طور ویژه در استان سیستان و بلوچستان به آن توجه کرد و دستاوردهای قابل قبولی در پی داشت، موضوع گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوده است.

۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ تزریق گاز به خط انتقال زاهدان به زابل تا ایستگاه ورودی حوزه سیستان (شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان) و آزمون نهایی شبکه داخلی انجام شد و در ادامه به سرعت عملیات گازکشی در منطقه سیستان در شهرهای زابل، زهک، ادیمی، دوست‌محمد و محمدآباد تکمیل شد و گاز به سیستان رسید.

شهر زابل، نخستین شهر بهره‌مند از گاز طبیعی در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان بود که برای تحقق این موضوع، ۵۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع از سوی شرکت گاز استان گیلان اجرا شد و بیش از ۴۰۰ کیلومتر از شبکه یادشده به شبکه گاز متصل است.

تاکنون بیش از ۲ هزار خانوار شهری در زابل مشترک گاز طبیعی شده‌اند و علمک‌های مورد نیاز شهر زابل نصب شده است. هفته دولت پارسال نیز ۲۲ پروژه گازرسانی در این استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد که در این ایام پنج شهر اسماعیل‌آباد، علی‌اکبر، زهک و محمدآباد، ۱۲۷ روستای شهرستان خاش و پنج واحد صنعتی شامل نیروگاه چابهار، کارخانه‌های بافت بلوچ ایرانشهر، فولاد پارس سیستان و قیر زاهدان و مجتمع نظامی سلمان زاهدان گازرسانی شدند.

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه امسال بیش از هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۵۰ درصد آن در استان سیستان و بلوچستان است، اعلام کرد گاز طبیعی به شهر زابل رسیده است.

حبیب‌الله دهمرده، نماینده وقت سیستان در مجلس شورای اسلامی مرداد ۱۴۰۲ با حضور در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، ضمن ارزیابی تازه‌ترین وضع پروژه‌های گازرسانی در منطقه سیستان، گفت: گازرسانی به منطقه سیستان، تحقق وعده صادقه‌ای بود که در دولت سیزدهم رخ داد و امید است این موضوع افزون بر رفع مشکل تأمین سوخت مردمان این دیار، زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال نیز باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=18521

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز