امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حوزه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران

سرپرست ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه امضای تفاهم‌نامه مشترک راهبردی درباره انتقال گازطبیعی روسیه به ایران برای دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: عزم و اراده راسخ تهران - مسکو همسو با ارتقا سطح روابط پیامی تازه برای جهان دارد و مسیر همکاری گازی آغاز شده بین دو کشور به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بزرگ‌تر منجر خواهد شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حوزه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران

به گزارش مسیر انرژی، سرپرست ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه امضای تفاهم‌نامه راهبردی انتقال گاز روسیه به ایران برای دو کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است، گفت: عزم و اراده راسخ تهران – مسکو همسو با ارتقای سطح روابط پیام مهمی برای دنیا دارد و مسیر همکاری گازی آغاز شده بین دو کشور به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بزرگ‌تر منجر خواهد شد.

 محمد مخبر امروز (چهارشنبه، ششم تیر) در دیدار با الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه، با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه صدور گاز روسیه به ایران برای ارتقا امنیت و اقتصاد منطقه بسیار مهم است، بر اجرا و تکمیل هرچه سریع‌تر کریدور شمال – جنوب و خط ریلی رشت – بندرعباس برای اتصال کشورهای منطقه به این کریدور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی همواره به‌دنبال نهایی شدن تفاهم‌نامه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران بود، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه جمهوری اسلامی ایران به قطب منطقه‌ای گاز بدل خواهد شد و فصلی نو در منطقه و ارتباطات بین‌الملل رقم خواهد خورد.

میلر هم در این دیدار با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران اقدامی بسیار مهم و بزرگ است که در آینده نتایج بسیار مثبتی در منطقه خواهد داشت، گفت: روسای‌جمهوری‌ دو کشور فعالانه پیگیر امضای این تفاهم‌نامه بودند و گازپروم و شرکت‌های زیرمجموعه متعهد هستند با جدیت مفاد این تفاهم‌نامه را تبدیل به قرارداد کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

پس از این دیدار تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در حوزه انتقال گاز طبیعی روسیه به ایران بین شرکت‌های ملی گاز ایران و گازپروم اسپرت در حضور سرپرست ریاست‌جمهوری و مدیرعامل شرکت گازپروم امضا شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=18988

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

گاز