عراق تولید نفت در میدان مرزی الفیحا را افزایش می‌دهد

عراق قصد دارد ظرفیت تولید نفت در میدان نفتی هم مرز با ایران را تا 20 هزار بشکه دیگر افزایش دهد و به سقف 100 هزار بشکه در روز برساند.
عراق تولید نفت در میدان مرزی الفیحا را افزایش می‌دهد

به گزارش مسیر انرژی و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مدیریت میدان نفتی مرزی الفیحا پیش‌بینی کرد ظرفیت تولید این میدان در ماه اوت آینده به ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

محمد طاهر مدیر این میدان نفتی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: انتظار می رود تولید این میدان نفتی عراق که با ایران هم مرز است و اکنون ۸۰ هزار بشکه در روز تولید دارد، در ماه اوت آینده به ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

وی افزود: این میدان شامل دو بانک حائل «الف» و «ب» است که هر بانک می تواند ۵۰ هزار بشکه در روز تولید داشته باشد ضمن آنکه تعداد چاه های این میدان نفتی ۴۳ حلقه چاه در حال برداشت، ۳۶ حلقه چاه در حال احداث و یک چاه آزمایشی برای تزریق آب است و بقیه چاه ها نیز در حال احیا هستند که هنوز به ایستگاه متصل نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه توقف گاز سوزی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و ظرفیت فرآوری گاز هم اکنون ۱۳۰ مترمربع در روز است، خاطرنشان کرد: این میدان دو خط گاز مایع و خشک تولید می کند و ظرفیت تولید گاز مایع آن نیز تقریباً به ۱۱۰۰-۱۴۸۰ تن در روز رسیده و گاز خشک تولیدی نیز حدود ۹۸ میلی متر است.
انتهای پیام/

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=19306

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

بین الملل