پاکنژاد از ثابت ماندن قیمت نفت خبر داد

پاکنژاد: یکی از نمونه ها، استفاده از منابع مالی شرکت‌ها و صنایع عمده مصرف کننده گاز مثل پتروشیمی هاست که آن‌ها را در توسعه بالادستی دخیل کنیم تا بتوانند خوراک خود را تأمین کنند.
پاکنژاد از ثابت ماندن قیمت نفت خبر داد

به گزارش مسیر انرژی، وزیر نفت گفت: هم اکنون اصلا راهکار قیمتی مدنظر نیست و راهکار‌های غیرقیمتی به بخشی فراتر از وزارت نفت؛ یعنی در تعامل و همکاری با سایر وزارتخانه‌ها بر می‌گردد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی افزود: در رابطه با بحث واردات گاز در قالب سوآپ از ترکمنستان، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده و چون بخشی از این گاز به مصرف داخل می‌رسد، به رفع ناترازی کمک می‌کند.

پاکنژاد در ادامه درباره مدیریت مصرف بنزین هم گفت: هم اکنون اصلا راهکار قیمتی مدنظر نیست و راهکار‌های غیرقیمتی به بخشی فراتر از وزارت نفت؛ یعنی در تعامل و همکاری با سایر وزارتخانه‌ها بر می‌گردد.

وی تشریح کرد: این راهکار‌ها مانند استفاده از خودرو‌های کم مصرف، خودرو‌های برقی که تأسیسات مرتبط با آن‌ها اکنون در تهران وجود دارد و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده و مواردی از این قبیل، در دستور کار خواهد بود که بدون افزایش قیمت بنزین، امکان ایجاد تعادل در مصرف فراهم شود.

پاکنژاد درباره جذب سرمایه لازم برای توسعه در صنعت نفت نیز اظهار کرد: الگویی که به عنوان رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران تعریف شده، سال هاست که بررسی می‌شود و نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به سهم ۱۴ و نیم درصدی شرکت ملی نفت ایران از فروش ، بیان کرد: این سازوکار فعلی، هزینه‌های بخش جاری را هم به زحمت پوشش می‌دهد؛ بنابراین، الگو‌هایی را برای استفاده از سرمایه‌های خارج از وزارت نفت، نه لزوماً سرمایه‌های خارجی، در نظر داریم.

وزیر نفت درباره این الگو‌ها گفت: یکی از نمونه ها، استفاده از منابع مالی شرکت‌ها و صنایع عمده مصرف کننده گاز مثل پتروشیمی هاست که آن‌ها را در توسعه بالادستی دخیل کنیم تا بتوانند خوراک خود را تأمین کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=20093

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت