انسانیت در منابع انسانی نفت مُرد!

باوجود فداكاري يك تكنسين در گرمترين روز سال كه منجر به مرگ وي شد، هيچ واكنشي از روابط عمومي يا منابع انساني اين وزارتخانه ديده نشد.
انسانيت در منابع انساني نفت مُرد!

به گزارش مسیر انرژی، در وزارتخانه عریض و طویل نفت، جان نیروی انسانی تا آنجایی بی ارزش است که باوجود فداکاری یک تکنسین در گرمترین روز سال که منجر به مرگ وی شد، هیچ واکنشی از روابط عمومی یا منابع انسانی این وزارتخانه دیده نشد.
دوشنبه هفته گذشته در یکی از گرمترین روزهای سال شاهد جان باختن یکی از پرسنل پیمانکار بازرسی فنی در پارس جنوبی به دلیل گرمازدگی بودیم. تا اینجای کار، نیروهای نفتی شوکه و ناراحت از چنین اتفاقی برای همکارشان بودند. اما داستان از جایی بغ‌رنج‌تر شد که متاسفانه از هیچ یک از نهادهای رسمی وزارت نفت خبر چنین ضایعه ای را منتشر نکرد. نه منابع انسانی و نه روابط عمومی وزارت نفت، هیچ واکنشی در قبال چنین واقعه تلخی از خود نشان ندادند و داستان جانکاه این مرگ در راه خدمت در سکوت خبری روابط عمومی پارس جنوبی و وزارت نفت به گوش کمتر ایرانی رسید.
البته ناگفته نماند که ماجرا دوباره برمیگردد به پدیده شوم «تعدد مدل های قراردادها» در منابع انسانی نفت، چراکه این پرسنل جان برکف از نیروهای پیمانکاری بازرسی فنی بوده و به دلیل مدل قراردادی، وزارت نفت هیچ مسئولیتی در قبال این نیروها برعهده نمی گیرد.
از سوی دیگر قابل ذکر است که در دو سه سال گذشته به دلیل کوتاهی های صورت گرفته در HSE، تعداد حوادث منجر به فوت در صنعت نفت به شدت بالا رفته که از جمله می توان به مرگ ۵ تکنسین در ایستگاه برداسپی کوهدشت انبار شرکت نفت، جان باختن یک تن و مجروح شدن ۵ نفر در حادثه انفجار مخزن نفت در پالایشگاه آفتاب بندرعباس، یک کشته و ۴ زخمی در تعمیر اضطراری پالایشگاه بندرعباس اشاره کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://energypath.ir/?p=19867

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

نفت